UMNO will ‘flourished’ in Perak’s heart

Assalamualaikum wbt

* I am sorry that my recent entries is in wrath mode. Things that happens back home is way out of  logic for belief.

Can’t write profusely. I have exam tomorrow. But I would like to state my opinion, for my 23 years duration living in Perak, I deserve to say this to UMNO.

UMNO is pathetic.

UMNO will blooms in Perak’s heart as a party who outrule the sovereignity of Sultan. We will remember that and tell our grandchildren as the forlorn history of our tale.

UMNO will flourish in Perak’s heart as a party, who think they are great, but actually in the end stage of dementia (This does not come from me, this came from Tan Sri Musa Hitam, formerly UMNO icon), having delusion of grandeur, can’t tolerate they are ageing and forget principles, thinking that every power and money in this country is yours. You had made me thinking, if Perak still has its bijih timah, Perak will ended up just like Terengganu. You know what I mean.

And when you see more icon from UMNO saying things like this, you just know how pathetic they are. And we, being rationale knows that such lust for power, thirst for money and hunger for fame is hard to be battled, but Allah is with us. If  UMNO set in Perak, which I think steal is the best word, you had be better be careful, cause we are not just Malays, but we have significant Chinese populations. Some Malays can still buy ketuanan Melayu, but Chinese won’t. If you remain the injustice, I reckon next election is a sure-nightmare for you.

RASUAH UMNO

1. Semasa bahagian-bahagian UMNO sedang menamakan calon untuk jawatan-jawatan parti, terdapat laporan bahawa Jawatankuasa Disiplin telah terima lebih daripada 900 aduan berkenaan dengan rasuah.
2. Tetapi hingga kini tidak ada apa-apa pun berita tentang tindakan yang telah diambil oleh Jawatankuasa Disiplin atau mana-mana pihak.

…Tomorrow is Friday, hari doa dimakbulkan. Marilah kita berdoa, yang terbaik untuk negeri Perak Darul Ridzuan. Teruskan berqunut nazilah, untuk Palestin, dan Perak.

Mungkin isu-isu begini yang buat Hypertension, Heart Attack dan Stroke menyerang rakyat Malaysia, sampai jadi leading cause. Huhu. Ceq pun ‘palpitation’ aja 2-3 hari ni.

Wallahu’alam

A verse to ponder,

[At Taubah: 42]
Kalau apa yang engkau serukan kepada mereka (wahai Muhammad) sesuatu yang berfaedah yang sudah didapati, dan satu perjalanan yang sederhana (tidak begitu jauh), nescaya mereka (yang munafik itu) akan mengikutmu; tetapi tempat yang hendak dituju itu jauh bagi mereka. Dan mereka akan bersumpah dengan nama Allah dengan berkata: “Kalau kami sanggup, tentulah kami akan pergi bersama kamu”. (Dengan sumpah dusta itu) mereka membinasakan diri mereka sendiri, sedang Allah mengetahui bahawa sesungguhnya mereka itu orang-orang yang berdusta (tentang tidak sanggupnya mengikutmu). 
 

Advertisements

4 responses to this post.

  1. Posted by Hamra' on February 6, 2009 at 2:23 am

    Politik mainan BN semakin menjelekkan.
    Tapi aturan Allah sentiasa ada yang tersirat.
    Bila yang berlaku tak mengikut jangkaan, tapi saya tetap dengan satu kepastian.
    Mungkar dan kezaliman tetap ada balasan.
    InsyaALLAH.

    Reply

  2. Posted by clever soul on February 6, 2009 at 12:20 pm

    tak mengapalah. hadi awang pernah berkata. Apalah yg kita nak bangga jika memerintah tanpa diredhai Allah. tapi yg sedih tetap sedih sebab puncanya sgt jelas.

    pengkhianatan dan rasuah wang. maknanya politik malaysia masih kotor.
    biar ini menjadi sejarah utk anak cucu kita

    Reply

  3. Posted by tOPeQ on February 6, 2009 at 8:14 pm

    mcm mana ni hg jaga negeri ni, anis..?? xpa2… “Inna-Allah ha ma’a sobirin”

    Reply

  4. Posted by Hamstermenulis on February 7, 2009 at 2:25 am

    hamra: jzkk cik hamra. insyaAllah. moga kita menjadi salah seorang yang berada di jalan yang dijanjikan Allah itu:) Allahuakbar!

    cleversoul: jzkk juga. betul tu. izzah sudah tidak ada bagi pemerintah sebegitu di malaysia. bangga lagi sebab dapat rampas sebelum sultan bagi perkenan. politik malaysia masih kotor, tapi biarlah kita jadi salah seorang yang bakal membersihkannya, insyaAllah:)

    topeq: haa…aku la dok kat ireland ni. nak mengundi pun tong tak sampai. huhu. buat masa ni aku kirim doa dan tulisan. insyaAllah kelak, kita buat extravagand sikit. Kedah apa habaq? harap selamat semua:)

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: